Statistiek Radiomuseum : jaar 2007

ID: 156193
Statistiek Radiomuseum : jaar 2007 
07.Jan.08 23:46
5922

Dirk Taekels (B)
Moderator
Articles: 46
Count of Thanks: 10
Dirk Taekels

Statistiek Radiomuseum.org :  jaar 2007

 

Net zoals vorig jaar, bezorg ik jullie enkele cijfers over het Radiomuseum.org, zodat we onze vooruitgang  kunnen opvolgen. 

 

We zijn met meer dan 4400 actieve leden , een groei van ongeveer 900 leden in 2007.

 

Nagenoeg de helft van de leden heeft op de één of andere manier bijgedragen tot de opbouw van Rmorg.  Dat is absoluut een hoog percentage.

 

We beschikken over 120.000 modelpagina’s en bijna 350.000 afbeeldingen inclusief 136.000 schema’s.

 

In 2007 hebben de leden 39.326 schema’s geüpload en Arpad Roth heeft deze allen gecheckt .

 

In 2007 hebben de leden 11.307 nieuwe modellen aangebracht en aan136.014 modellen wijzigingen aangebracht , welke allen telkens door 2 model-admin’s werden gecheckt .

 

1400 leden tonen hun verzameling van toestellen en 378 leden hun buizenverzameling.

 

Dagelijks openen gasten (aandeel ongeveer 70%) en leden, tussen 6000 en meer dan 8000 maal onze gegevens. De koplopers op het gebied van oproepen zijn de artikels welke tot nu toe 19.935 oproepen bedragen.

 

De interesse voor Radiomuseum.org is in 2007 met ongeveer 3 miljoen méér bezoekers  buiten proportie toegenomen tot een totaal in de buurt van 8,38 miljoen.

 

We leveren per dag meer dan 120.000 pagina’s zonder de aanvragen door zoekmachines van 11.950.749 of 32.740 per dag er bij te tellen.  Het grootste deel van de oproepen van de pagina’s (ik schat 85%) gebeurt door gasten (bezoekers).  Dit is nog sterker toegenomen.

 

We zijn zoals alle anderen perfect maar samen zijn we de wereldwijde top !!

Bedankt voor de buitengewoon succesvolle samenwerking.

 

De laatste dankbetuiging aan zij , die ook afgelopen jaar meegeholpen hebben om Radiomuseum.org als naslagwerk uit bouwen, wil ik hier herhalen !  Het is werkelijk een bijzonder werk, dat we hier samen geleverd hebben.  Ik dank iedereen in dit directe rondschrijven die tot dit resultaat zijn steentje bijgedragen heeft.  Het is uniek!  Voor de huidige statistieken heb ik eerst nog enkele ideeën voor het nieuwe jaar:

 

Mierenhopen

Een goed jaar geleden heb ik deze uitdrukking al eens gebruikt  met de gedachte dat ieder lid eigenlijk doen en laten kan wat hij wil, zolang het keurig en positief is tegenover de anderen.  Zo doet waarschijnlijk de meerderheid helemaal niets.  Het UACS bewaakt alleen maar, zodat er geen misbruik  betreffende de exploitatie van Rm.org  kan voorkomen .

 

Ondanks alles: bij de op dit moment 4422 ingelogde leden uit 70 landen zijn er toch ongeveer 1700 actief, vermits ze een eigen verzameling aanleggen of zich belangeloos bezighouden met het uploaden van schema’s of met het aanbrengen van nieuwe modellen, uploaden van verzamelaarsprijzen enz.  Bovendien heeft ieder lid zijn eigen interessegebied.

 

Dat leidt dan tot heel verschillende activiteiten, die zich eigenlijk niet door mij, Officieren of Administratoren laat sturen.  Om welke reden ook?  Het werkt nagenoeg gevoelsmatig correct zoals in de meeste mierenhopen . Ieder lid die het wil vindt een aangewezen opgave of zoekt er zich één door middel van een verzoek .

 

Medewerking is ook mogelijk zonder een eigen verzameling of Radiotechnische kennis  en zonder scanner enz.  Het verzamelen van informatie kan zelfs interessanter zijn dan het herstellen of verzamelen van radio’s …

 

Het is duidelijk, dat we heel verscheidene leden onder ons hebben, zowel qua karakter als ook in ieder ander opzicht.  Als men zich hiervan bewust is, dan hebben we een heel goed jaar met elkaar doorgebracht.  Het zal nooit zo zijn, dat zich een groot aantal verzamelaars of geïnteresseerden unaniem voelen over de doelen en de manier waarop ze te bereiken zijn.  Ook als deze zoals bij ons voor het grootste deel geformuleerd zijn, zullen er altijd verschillende verklaringen zijn.  Daarenboven moet ik altijd opnieuw een compromis  bereiken , soms is dit makkelijk, soms ook niet.

 

Het moeilijkste voor Admins?  Dat is jammer genoeg het feit dat vele leden de instructies niet lezen of niet helemaal begrijpen  of de bestaande informatie niet naleven.  De Admins zetten zich echter in voor kwaliteit.

 

Belangrijk is dat de betrokkenen een zekere belangeloosheid aan de dag leggen en niet voor anderen een onnodige belemmering vormen.  Dit betekent, dat we kleinigheden liever “laten passeren”, in plaats van eigenwijs te zijn.  Dat betekent echter niet dat we fouten accepteren , maar enkel verklaringen en andere meningen toelaten over zaken die men op verschillende manieren kan bekijken.

 

In de meeste gevallen zijn de leden verdraagzaam tegenover korte, zakelijke tips, ontvangen via een formele e-mail met aanspreektitel, dankbetuiging enz. Enkelen ervaren dit echter als een terechtwijzing  in plaats van een hulpbetuiging .Hier slechts een voorbeeld: een schema-admin vraagt een lid om een schema rechtstaand te draaien, zodat dit groter en duidelijker voorgesteld wordt.  Later krijg ik volgend bericht van het lid: “Eén enkele keer heb ik van de Heer XY een angstwekkende terechtwijzing gekregen, omdat een afbeelding niet rechtop (portrait) stond.  Maar ik ben leergierig en heb doorgebeten, temeer dat er goede handleidingen bestaan .

 

Wanneer ik dit onderzocht, was ik verbijsterd door de uitspraak van dit lid , in tegenstelling tot het fatsoenlijk advies dat hij kreeg van de schema-admin .Intussen heeft hij zich voor deze uitspraak verontschuldigd en is alles OK.  Het is niet altijd zo eenvoudig.  De verschillende gevoeligheden van individuele personen en leeftijdsgroepen zijn enorm.

 

Ik heb reeds geruime tijd het gevoel dat in onze samenleving  langzaam maar zeker het wederzijdse respect afneemt, en daardoor nemen andere gevoeligheden toe.

 

Ik herhaal hier ook de oproep aan alle leden, zich voor een taak te melden, als ze over wat tijd / kennis / vaardigheden beschikken en als het Radiomuseum.org hen nauw aan het hart ligt.  Zoals jullie aan de cijfers kunnen zien, is er opnieuw waanzinnig veel bedrijvigheid geweest en de administratoren zijn daardoor eerder overbelast, als het werk niet beter verdeeld kan worden.

 

Jammer genoeg ontvang ik telkens opnieuw berichten dat iemand dit of dat wil doen en dan gebeurt er toch niets, ondanks wat er afgesproken werd.  Dan heb ik mijn tijd tevergeefs gebruikt.  Nog altijd ontbreekt het ons aan voldoende actieve administratoren en redacteurs .

 

Dit artikel werd gepubliceerd op 04.Jan.08 07:50 door Ernst Erb.

To thank the Author because you find the post helpful or well done.