Analog Audio Spectrum Magilyzer

• Audio-Amplification
  • - without
  • Powered by external power supply or a main unit. / 12 Volt
  • - - No sound reproduction output.
  • Metal case
  • Model: Analog Audio Spectrum Magilyzer - Grau, Jürgen - Mr. Nixie;
  • Design Radio or Novelty / Gadget - fancy or unusual shape.
  • Herstellerbeschreibung:

"Der Magilyzer ist ein anloger Audio Spektrum Analizer, basierend auf dem BA3830S Analyzer IC.

Er ermöglicht die Anzeige des Pegels von 6 selektiven Frequenzbereichen:

63 Hz, 150 Hz, 1 kHz, 3.3 kHz und 10 kHz.

Der Magilzyer arbeitet mit 6 Stück "Magischen Bändern" und hat neben Stereo Cinch Ein- und Ausgängen (zum Durchschleifen des NF-Signals) auch die Möglichkeit, den darzustellenden Kanal auszuwählen (rechts, beide, links). Weiterhin ist ein Elektret-Mikrofon eingebaut. Dessen Signal kann zugemischt werden; z.B. wenn der Magilyzer als "Stand-Alone" Gerät betrieben wird ohne eine NF-Verbindung.

Weiterhin bietet der Magilyzer zwei echte elektronisch symmetrierte 6,3 mm Klinkeneingänge als alternative Anschlussmöglichkeit. Die Farbe und Helligkeit der Röhren-Beleuchtung kann mittels Schiebepotentiometer dem persönlichen Geschmack angepasst werden.

Über Lötbrücken kann der Magilyzer für verschiedene Röhrentypen angepasst werden: PM84, 4FG6*, EM84, 6FG6, UM84, 12FG6, EM87, 6HU6, EM800, 6E2, 6E3-P [6Е3П]

Der Magilyzer arbeitet vollständig analog ohne Prozessor und FFT; daher ist die Anzeige in Echtzeit.

*Die Existenz der Anzeigeröhre 4FG6 ist derzeit nicht gesichert.

English:

The Magilyzer is an analog audio spectrum analyzer, based around the BA3830S analyzer chip. It offers 6 selective audio bands: 63 Hz, 150 Hz, 330 Hz, 1 kHz, 3.3 kHz and 10 kHz display. The Magilyzer operates with 6 Magic Eye tubes and offers stereo line in- and output (for easy daisy chaining the device within an existing audio path) with level control incl. selection of the displayed channel (right, both, left), build in microphone with an audio mixer to add the microphone signal to the display or for using the Magilyzer as a "stand alone" device when no audio source is connected.

In addition true electronic symmetrical 2 x 1/4" stereo TRS jack inputs are added. The RGB colour and brightness tube illumination can be adjusted according with sliders to your favourite colour.

With solder jumpers the Magilyzer can be configured for different Magic Eye tubes: PM84, 4FG6*, EM84, 6FG6, UM84, 12FG6, EM87, 6HU6, EM800, 6E2, 6E3-P [6Е3П]

The Magilyzer is an analogue design and uses no processor or FFT; so the display is fully in realtime."

*There is no proof for the existence of the indicator tube 4FG6.

• 0.635 kg / 1 lb 6.4 oz (1.399 lb)
  • Model page created by a member from A. See "Data change" for further contributors.