Wavemeter Class D No. 1 MK.2/1

Wavemeter Class D No. 1 MK.2/1; MILITARY U.K. (ID = 233524) Equipment

Wavemeter Class D No. 1 MK.2/1; MILITARY U.K. (ID = 218237) Equipment

Wavemeter Class D No. 1 MK.2/1; MILITARY U.K. (ID = 1069839) Equipment
Wavemeter Class D No. 1 MK.2/1; MILITARY U.K. (ID = 208476) Equipment Wavemeter Class D No. 1 MK.2/1; MILITARY U.K. (ID = 208477) Equipment
Wavemeter Class D No. 1 MK.2/1; MILITARY U.K. (ID = 208478) Equipment Wavemeter Class D No. 1 MK.2/1; MILITARY U.K. (ID = 1069051) Equipment
Wavemeter Class D No. 1 MK.2/1; MILITARY U.K. (ID = 1069052) Equipment Wavemeter Class D No. 1 MK.2/1; MILITARY U.K. (ID = 1069053) Equipment
Use red slider bar for more.
Wavemeter Class D No. 1 MK.2/1; MILITARY U.K. (ID = 208476) Equipment
MILITARY U.K.: Wavemeter Class D No. 1 MK.2/1 [Equipment] ID = 208476 422x700
For model Wavemeter Class D No. 1 MK.2/1, MILITARY U.K. (different makers for same model)

Country:  Great Britain (UK)
Manufacturer / Brand:  MILITARY U.K. (different makers for same model)
Year: 1942–1950 ?? Type: Service- or Lab Equipment
Valves / Tubes 1: ARTH2 or CV1347 or ECH35
Semiconductors (the count is only for transistors) Zerhacker
Wave bands Wave Bands given in the notes.
Details
Power type and voltage Storage Battery for all (e.g. for car radios and amateur radios) / 6 Volt
Loudspeaker - only for Earphone!
Power out
from Radiomuseum.org Model: Wavemeter Class D No. 1 MK.2/1 - MILITARY U.K. different makers
Material Metal case
Shape Portable set > 8 inch (usable without mains)
Dimensions (WHD) 200 x 180 x 160 mm / 7.9 x 7.1 x 6.3 inch
Notes Heterodyne frequency calibrator set 1.9 - 8 MHz.
Vibrator for +B.
Carrying spare tube and vibrator.

Model page created by a member from D. See "Data change" for further contributors.

All listed radios etc. from MILITARY U.K. (different makers for same model)
Here you find 106 models, 74 with images and 39 with schematics for wireless stes etc. French TSF for Télégraphie sans fil.

Collection of a member from D

Forum contributions about this model
MILITARY U.K.: Wavemeter Class D No. 1 MK.2/1
Threads: 1 | Posts: 1
Hits: 748     Replies: 0
unknown: No. 1 MK.2/1; Wavemeter Class D: Working Instru
Dietmar Rudolph
06.Nov.07
  1 Im Deckel des Wavemeters befindet sich eine Bedienanleitung (oberstes Bild auf der Modellseite). Daraus geht hervor, wie das Wavemeter zum "Eichen" bzw. Kalibrieren von Sendern und Empfängern verwendet werden kann. Kurz zusammengefaßt läßt sich die Funktion so darstellen.

Kalibrieren eines Senders:
Das Wavemeter arbeitet als "Hilfs-Empfänger" und mischt (Oberwellen-Mischung) die Sendefrequenz auf den NF-Bereich herunter. Der Sender ist so nachzujustieren, daß bei der eingestellten Frequenz Schwebungs-Null entsteht, was in einem an das Wavemeter angeschlossenen Kopfhörer feststellbar ist.

Kalibrieren eines Empfängers:
Das Wavemeter arbeitet als "Hilfs-Sender", wobei es alle 100 KHz Frequenzmarken liefert und koppelt auf die Antenne des Empfängers. Man stellt die Frequenzanzeige des Wavemeters so ein, daß im Empfänger Schwebungs-Null entsteht. Der Kopfhörer wird am Empfänger angeschlossen. Damit kann man die Skala des Empfängers nachjustieren.

Die genaue Anweisung in Englisch ist als .pdf angefügt.

MfG DR

MILITARY U.K.: Wavemeter Class D No. 1 MK.2/1