Please click your language flag. Bitte Sprachflagge klicken.

Audio-Visueel Museum Ter Kammen

Map view larger
Search for nearby museums
Google map really correct?

1670 Bogaarden (Pepingen), Belgium

Address Ter Kammenstraat 11A

Floor area unfortunately not known yet

Museum typ Exhibition
Radio and Kommunication in general
  • Mechanical Music Instruments
  • TV and image recording
  • Wire- & tape recording
  • Record players with pick up
  • Photo cameras and slide projectors
  • Radios (Broadcast receivers)
  • Telephone / Telex
  • Measuring Instruments, Lab Equipment
  • Gramophone (no electrical sound transmission)
  • Amateur Radio / Military & Industry Radio
  • Movie recording and playback

Opening times
every Saturday from 14h - 19h; Sundays from 10h - 19h.
elke zaterdag van 14u -t 19u; elke zondag van 10u - 19u; Rondleidingen voor groepen na afspraak ook gedurende de week.

Status from 09/2014
We don't know the fees.

Tel.:+32-2-361 07 34  eMail:tim.terkammen gmail.com

Homepage www.terkammen.be

Our page for Audio-Visueel Museum Ter Kammen in Bogaarden (Pepingen), Belgium, is not yet administrated by a Radiomuseum.org member. Please write to us about your experience with this museum, for corrections of our data or sending photos by using the Contact Form to the Museum Finder.

Location / Directions
N50.741975° E4.139784°N50°44.51850' E4°8.38704'N50°44'31.1100" E4°8'23.2224"

Description A museum full of radios, record players, tape recorders, measuring devices, tv & video, cameras and film projectors.

(other)
Een museum vol radio's, grammofoons, bandopnemers, meettoestellen, tv & video, fototoestellen & filmprojectoren. Het audiovisueel museum “Ter Kammen” werd opgericht in 2002 door de gebroeders Luyckx in Bogaarden (deelgemeente Pepingen) een vijftiental kilometer ten zuidwesten van Brussel in het Pajottenland.

De tentoongestelde stukken komen voor een deel uit de privéverzameling van vader Luyckx die in 1986 overleed en van zijn zoon Henri die in 2007 is overleden.
Vader Luyckx had evenwel 3 zonen en de twee nog in leven zijnde zonen, François, de jongste en Julien, de oudste hebben beslist om de privéverzameling verder uit te bouwen tot een, weliswaar klein, maar interessant museum waar iedereen die van nostalgie houdt in een intieme sfeer kan genieten van een waaier aan interessante dingen op vlak van audio, video en meetapparatuur uit een ver verleden.

Wat stellen zij ten toon:

Meer dan 200 radio’s
Grammofoons en platendraaiers
Bandopnemers en cassetterecorders
Meet- en telefoontoestellen
TV en video
Fototoestellen, dia- en filmprojectors
Film en videocamera’s

Radiomuseum.org presents here one of the many museum pages. We try to bring data for your direct information about all that is relevant. In the list (link above right) you find the complete listing of museums related to "Radio & Co." we have information of. Please help us to be complete and up to date by using the contact form above.

[dsp_museum_detail.cfm]

Data Compliance More Information