Radio Museum Heist op den Berg

2220 Heist op den Berg, Bélgica (Flandern/Antwerpen)

Dirección Kerkplein 24

Superficie No se conoce

Clase de museo
Radios (Broadcast receivers)

Horario apertura
Elke zondag van 1 maart tot eind oktober van 14 tot 18 uur.

Tarifas
Free entry.

Tel.:+32-15-25 15 82  eMail:toerisme.heist skynet.be

Página web www.radiomuseumheist.be/

Our page for Radio Museum Heist op den Berg in Heist op den Berg, Bélgica, is not yet administrated by a Radiomuseum.org member. Please write to us about your experience with this museum, for corrections of our data or sending photos by using the Contact Form to the Museum Finder.

Posición / Como llegar
N51.075876° E4.728876°N51°4.55256' E4°43.73256'N51°4'33.1536" E4°43'43.9536"

(otra)
Sinds 2003 kan je op de zolder terecht voor een radioverzameling. Je ziet de radio-ontvangers uit het prille begin, die gebruik maken van een erts om het geluid op te vangen. Luidsprekers bestonden nog niet, dus luisterde je hiernaar met de hoofdtelefoon. De volgende generatie radio's werkten met radiolampen en een indrukwekkende hoorn die het geluid versterkte.

Verder zie je toestellen uit de oorlogsperiode, maar ook enkele fraaie design radio's uit de jaren 50 en enkele gadgetradio's, in allerlei vormen en kleuren.

Radiomuseum.org presents here one of the many museum pages. We try to bring data for your direct information about all that is relevant. In the list (link above right) you find the complete listing of museums related to "Radio & Co." we have information of. Please help us to be complete and up to date by using the contact form above.

[dsp_museum_detail.cfm]

Cumplimiento de datos Más información