Müngstener Brücke mit Brückenpark und Schwebefähre

42659 Solingen, Germany (Nordrhein-Westfalen)

Address Brückenweg 71

Floor area unfortunately not known yet

Museum typ Exhibition

Opening times
Gelände frei zugänglich
Fährzeiten Sommer: ca. 10 Uhr bis 18 Uhr; Winter: ca. 11 bis 17 Uhr

Admission
Status from 03/2023
We don't know the fees.

Tel.:+49-212-59 95 101  Fax:+49-212-59 95 110
eMail:a.engeln wfb-solingen.de

Homepage We could not find a homepage.

Our page for Müngstener Brücke mit Brückenpark und Schwebefähre in Solingen, Germany, is not yet administrated by a Radiomuseum.org member. Please write to us about your experience with this museum, for corrections of our data or sending photos by using the Contact Form to the Museum Finder.

Location / Directions
N51.161594° E7.135492°N51°9.69564' E7°8.12952'N51°9'41.7384" E7°8'7.7712"

Die stählerne Bogenbrücke ist Teil der Bahnstrecke Wuppertal-Oberbarmen–Solingen (KBS 458). Diese wird im Regelbetrieb von der S-Bahn-Linie S 7 der S-Bahn Rhein-Ruhr befahren – mangels Elektrifizierung mit Dieseltriebwagen. Die Brücke überspannt zwischen den Städten Remscheid und Solingen in 107 m Höhe das Tal der Wupper in unmittelbarer Nähe des Haltepunkts Solingen-Schaberg.

Müngstener Brückenpark

An den Wochenenden bindet eine neugeschaffene Busverbindung den Brückenpark an, vom nahen Bahnhof Schaberg wurden Zugangswege ausgebaut. Die alte Steinbrücke bei Müngsten, die Napoleonsbrücke, wurde bis 2007 umfangreich saniert und dient heute als Fußgängerzubringer zu dem Park.

Mit dem Bus:

Buslinie 683, Haltestellen Krahenhöhe oder Wieden

mit der Bahn

Fahren Sie mit dem Regionalzug RB 47 von Wuppertal oder Solingen bis Solingen-Schaberg. Der Abstieg dauert ca. 15 Minuten.

Mit dem Auto:

B229 zwischen Solingen und Remscheid Parkplatz außerhalb des Brückenparks

Description

From Wikipedia, the free encyclopedia:
Müngsten Bridge is the highest railroad bridge in Germany. The bridge is 107 metres (351 ft) high and spans the valley of the river Wupper, connecting the cities of Remscheid and Solingen. This stretch is part of the Wuppertal-Oberbarmen–Solingen railway. It is used exclusively by the Rhine-Ruhr S-Bahn line S 7. On 1 April 2013, the Müngsten Bridge was closed for extensive renovation work and is due to be reopened in December 2014

Radiomuseum.org presents here one of the many museum pages. We try to bring data for your direct information about all that is relevant. In the list (link above right) you find the complete listing of museums related to "Radio & Co." we have information of. Please help us to be complete and up to date by using the contact form above.

[dsp_museum_detail.cfm]