Technik Museum am Hungrigen Wolf

25551 Hohenlockstedt, Germany (Schleswig-Holstein)

Address CRE Rösler Electronic GmbH
Gewerbepark Hungriger Wolf
CRE-Allee 3
Floor area unfortunately not known yet

Museum typ Exhibition
Technical Museum in general
  • Passenger cars
  • Typewriter, calculating and coding
  • Motorcycles / Motorbikes
  • TV and image recording
  • Wire- & tape recording
  • Record players with pick up
  • Photo cameras and slide projectors
  • Clocks and Watches
  • Bicycles
  • Craft
  • Media
  • Radios (Broadcast receivers)
  • Telephone / Telex
  • Measuring Instruments, Lab Equipment
  • Lamps and Light
  • Amateur Radio / Military & Industry Radio
  • Electrical Applications
  • Appliances (Scales, Stamping, etc.)
  • Home Appliances
  • Movie recording and playback

Opening times
auf Anfrage

Admission
Status from 01/2020
We don't know the fees.

Tel.:+49 4826-37 666-0  Fax:+49 4826-37 666-26
eMail:b.roesler cre-electronic.de

Homepage museum-huwo.de

Our page for Technik Museum am Hungrigen Wolf in Hohenlockstedt, Germany, is not yet administrated by a Radiomuseum.org member. Please write to us about your experience with this museum, for corrections of our data or sending photos by using the Contact Form to the Museum Finder.

Location / Directions
N53.983146° E9.579159°N53°58.98876' E9°34.74954'N53°58'59.3256" E9°34'44.9724"

Hohenlockstedt ist eine Gemeinde im Kreis Steinburg in Schleswig-Holstein.

Der Gewerbepark Hungriger Wolf ist etwa 40 km nördlich des Großraumes Hamburg gelegen und besitzt, dank der Nähe zur A23, eine gute Anbindung an die Metropole. Der Platz liegt eingebettet in eine der schönsten Auen- und Waldlandschaften des Kreises Steinburg. Das Technik Museum ist über die Bundesstraße 77 an Itzehoe angebunden, die in Richtung Norden weiter zur A7 führt.

Some example model pages for sets you can see there:

D: Uher Werke; München Universal 5000 (1970-72)

Description

Technik im Wandel der Zeit

Das Technik Museum Hungriger Wolf ist aus einer Idee von Herrn Bernhard Rösler und seiner Frau Silke Lamprecht-Rösler entstanden: „Wir möchten den Besuchern nahebringen, wie sich innerhalb eines Jahrhunderts die Technik, besonders die des täglichen Bedarfs und des Handwerkes, weiterentwickelt hat. Viele jüngere Menschen wissen z. B. gar nicht mehr was ein Tonbandgerät ist.“

In den vielen Räumen des Museums werden unterschiedliche Themen ausgestellt und erläutert. Manche Räume sind sogar komplett wie “anno dazumal“ eingerichtet.
Die vielen Ausstellungsobjekte sind im Laufe der Zeit zusammengetragen worden, oft hieß es im Gespräch mit Herrn Rösler: „Ein Technik-Museum?! Prima, ich hätte da auch noch…“
Und so soll das Museum auch weiterhin wachsen.

Radiomuseum.org presents here one of the many museum pages. We try to bring data for your direct information about all that is relevant. In the list (link above right) you find the complete listing of museums related to "Radio & Co." we have information of. Please help us to be complete and up to date by using the contact form above.

[dsp_museum_detail.cfm]