Please click your language flag. Bitte Sprachflagge klicken.

Struer Museum B&O, Bang & Olufsen

7600 Struer, Denmark

Address Søndergade 23

Floor area 2 400 m² / 25 833 ft²

Museum typ Exhibition
Heritage- or City Museum
  • Craft
  • Radio and Kommunication in general

Opening times
Tuesday - friday: 12-16 Weekends and hollydays: 12-17

Status from 06/2012
Adults 60 DKK; Students 50 DKK, under 18 free.

Tel.:+45-9785-1311  Fax:+45-9784-092
eMail:mail struermuseum.dk

Homepage www.struermuseum.dk

Our page for Struer Museum B&O, Bang & Olufsen in Struer, Denmark, is not yet administrated by a Radiomuseum.org member. Please write to us about your experience with this museum, for corrections of our data or sending photos by using the Contact Form to the Museum Finder.

Location / Directions
N56.489889° E8.599720°N56°29.39334' E8°35.98320'N56°29'23.6004" E8°35'58.9920"

Some example model pages for sets you can see there:

DK: Bang & Olufsen B&O; Beocord Belcanto 608, 609 (1962-64)
DK: Bang & Olufsen B&O; Beomaster 900 K 2232 (1964-67)
DK: Bang & Olufsen B&O; Beomaster 3000-2 (1969-75)
DK: Bang & Olufsen B&O; Beolit 400 1503 (1970-73)
DK: Bang & Olufsen B&O; Beogram 4000 (1972-74)

Welcome to Struer Museum

The museum of Struer is established in "Torngaard", the oldest building in the town. "Torngaard" has been used as a copyhold farm, a merchant's house and a vicarage.

In 1930 the buildings were converted into a museum and today Struer Museum is an approved museum for the history of Struer and Thyholm.

The attractions in the museum include:

* The importance of the Limfjord for the development of the area
* The importance of Struer as a railroad center.
* The Buchholtz House and the story of the spirit of authors
* The Limfjord on canvas: A unique collection of landscape paintings from the western section of the Limfjord.
* The B&O section: Experience the history of a West Jutland business adventure, which has made B&O to an international succes. Follow the development of the world-famous design icons. Relive the history of radio and television, and experience how these medias have changed our daily lives.

(other)

UDSTILLINGER

Struer Museum belyser væsentlige træk ved den kulturhistoriske udvikling inden for det geografiske omrade, der udgøres af Ny Struer Kommune (tidligere Struer og Thyholm kommune). I et lidt større regionalt perspektiv arbejder museet med disse emner:

Søfart og fiskeri

- bl.a. en omfattende samling model- og flaskeskibe, marinemalerier m.m.

Jernbanens historie

- træk af Struers historie som jernbaneknudepunkt.

Forfattermiljøet omkring Limfjorden 1907 - 1940.

Bang & Olufsen

- historie, lyd og billedmediernes kulturhistorie.

Det topografiske maleri

- som adskillige kunstnere har udfoldet i dette århundrede i den vestlige del af Limfjorden, specielt ved Toftum Bjerge og på Venø.

Museet har en betydelig samling af landskabsbeskrivende malerier med værker af bl.a. Jens Søndergaard, Knud Eel, Knud Agger, Johan Sejg og Michael Sørensen.

Besøg Stuer Museum og få historien om dengang, batterier og små transistorer revolutionerede radioens verden. Indtil 1960 stod den store tunge radio solidt på sin plads i stuen, men nu blev det muligt at tage Birthe Wilcke eller The Beatles med til stranden, på værelset og i bilen.

Bang & Olufsen var med fra starten for et halvt århundrede siden, da transistorradioerne nåede Danmark. De små succesfulde Beolitter blev nogle af B&O's vigtigste produkter i 1960-70'erne. I 2009 fyldte de 50 år og det markeres med en lille udstilling.

Museets medarbejdere har været på skattejagt i magasinerne og fundet alle beolitterne frem. Der er rig lejlighed til at se nærmere på de små farvestrålende klassikere og mindes dengang, lyden blev bærbar. Se eller gense også reklamer og annoncer fra 1960'erne, da Beolitterne blev lanceret som unge og smarte, og som "andet og mere end en "rejseradio"".

Museumsgenstande er ikke til salg. Men adskilt fra den samling, der er i byens evige eje som museumsgenstande, har museumsbutikken ægte Beolitter til salg. Kig indenfor og gør en investering i et ægte samlerobjekt.

Radiomuseum.org presents here one of the many museum pages. We try to bring data for your direct information about all that is relevant. In the list (link above right) you find the complete listing of museums related to "Radio & Co." we have information of. Please help us to be complete and up to date by using the contact form above.

[dsp_museum_detail.cfm]

Data Compliance More Information