Please click your language flag. Bitte Sprachflagge klicken.

Museum voor Communicatie - Museum for Communication

2518 AD Den Haag, Netherlands

Address Zeestraat 82

Floor area unfortunately not known yet

Museum typ Exhibition

Opening times
dinsdag t/m vrijdag 10.00 - 17.00 uur; za- zon- en feest dagen 12.00 - 17.00 uur

Status from 2012
Volwassenen € 8,00; 65+ € 6,50; etc.

Tel.:+31-70-330 75 00  eMail:info muscom.nl

Homepage www.muscom.nl

Our page for Museum voor Communicatie - Museum for Communication in Den Haag, Netherlands, is not yet administrated by a Radiomuseum.org member. Please write to us about your experience with this museum, for corrections of our data or sending photos by using the Contact Form to the Museum Finder.

Location / Directions
N52.085983° E4.301652°N52°5.15898' E4°18.09912'N52°5'9.5388" E4°18'5.9472"

public transport

From Central Station:
Bus lines 22 and 24.
Tram 10 on weekdays during peak hours.
Exit-stop: Java Street (5 minutes walk).

From Hollands Spoor:
Tram 1 or on weekdays during rush hour, line 10.
Exit Stop: Java Street (5 minutes walk).

Location / Directions
(other)

Openbaar vervoer

Vanaf Centraal Station:
Buslijnen 22 en 24. Tramlijn 10 op werkdagen tijdens spitsuren. Uitstap-halte: Javastraat (5 minuten lopen).

Vanaf Hollands Spoor:
Tramlijn 1 of, op werkdagen tijdens spitsuren, lijn 10. Uitstaphalte: Javastraat (5 minuten lopen).

Description Text aus Wikipedia 4/2012:

Das Museum voor Communicatie, das Museum der Niederlande für Kommunikation, befindet sich in Den Haag.

Es wurde 1929 als Postmuseum des staatlichen Post- und Telekommunikationsunternehmens der Niederlande (PTT) gegründet. Seit dem Zweiten Weltkrieg befindet es sich an seinem heutigen Sitz in der Zeestraat. 1999 erhielt das Museum seinen heutigen Namen.

Es bietet einen Überblick über die Entwicklung der Post- und Telekommunikation von den ersten Briefen bis zur modernen Satellitenübertragung. Ausgestellt werden ein altes niederländisches Postamt von 1928 mit Bündelungs- und Sortiermaschinen, eine Telefonzentrale mit Handbedienung von 1912, die ersten Telefone sowie Telefax- und Memocomgeräte zur Selbstbedienung, ferner eine komplette Sammlung von Briefmarken der Niederlande und ihrer ehemaligen Kolonien sowie eine ausführliche philatelistische Sammlung aus anderen Ländern.

Die interaktive Ausstellung „Eureka“ erklärt durch experimentelles Lernen die Technik von Computern, Telefax und Telefonen.

(other)
Het Museum voor Communicatie beheert historische expertise op het gebied

van post, postzegels en telecommunicatie. Op dit moment zijn objecten uit de collectie te zien in de tentoonstellingen

Telefoongidsen, collectiefoto's, verhuur objecten

Het Museum voor Communicatie beschikt over een zeer uitgebreide collectie

boeken, tijdschriften en ander materiaal op het gebied van telecommunicatie, post

en postzegels. De museumbibliotheek omvat een unieke verzameling Nederlandse telefoongidsen en is op afspraak te bezoeken. Er is tegen betaling een kopieer-faciliteit.

Radiomuseum.org presents here one of the many museum pages. We try to bring data for your direct information about all that is relevant. In the list (link above right) you find the complete listing of museums related to "Radio & Co." we have information of. Please help us to be complete and up to date by using the contact form above.

[dsp_museum_detail.cfm]

Data Compliance More Information