Ducretet (-Thomson; avant: Fernand Ducretet et Ernest Roger etc.); Paris

• 1908–1914 ??
  • Commercial Transmitter (TX not Transceiver)
    • alternative name: SED

• Transmitter
  • Long Wave and/or Very Low Frequency (VLF).
  • Storage and/or dry batteries
  • - - No sound reproduction output.
  • Wooden case
  • Model: Transmetteur à ondes amorties Ducretet & Roger Paris Emetteur à résonateur d'Oudin - Ducretet -Thomson; avant:
  • Tablemodel, with any shape - general.
  • Principe identique au 1er transmetteur Ducretet et Roger de la Tour Eiffel Paris(1898), utilisé par l'armée et l'enseignement supérieur.

Fernand Ducretet et Ernest Roger, "F. Ducretet et E. Roger" comme indiqué sur l'étiquette, a été fondée en 1908, après que le père de M. Fernand, M. Eugene, laisser la gestion de l'entreprise familiale en raison d'une maladie grave.

Fernand Ducretet and Ernest Roger, "F. Ducretet et E. Roger" as seen in the tag, joint togheter in 1908, after Fernand's father, Mr. Eugene, left as manager of the family business because of a serious illness.

The model Transmetteur à ondes amorties Ducretet & Roger Paris is part of the collections of the following members.