• 1938–1940
  • Commercial Receiver (may include amateur bands)

• Superheterodyne (common); ZF/IF 465 kHz
  • Broadcast, Short Wave(s) and Police.
  • Alternating Current supply (AC) / 117 Volt
  • - For headphones or amp.
  • Metal case
  • Model: Skyrider Diversity DD-1 - Hallicrafters, The; Chicago,
  • Tablemodel, low profile (big size).
  • Coverage: 0.540-1.5, 1.5-4.2, 4-10, 10-20, 20-36, 34-46MHz, separate Power Supply and Audio Chassis, added BFO Tube 6J5, Replaced separate A and B RF gain controls with single RF balance control, added a BFO pitch control and changed the positions of several of the controls, this is the model that was delivered in 1938-40. Best estimate is only about 100 made.

21 Tubes are in the Tuner, missing Rectifier, AF-Out and one 6J5 Tubes are in the separate Powerpack and Audio-Amplifier.

See also the Console Speaker Cabinet.

• Price in first year of sale
  • 300.00 $
  • External source of data
  • Ernst Erb
  • Circuit diagram reference
  • Rider's Perpetual, Volume 10 = 1939 and before

Forum contributions about this model: Hallicrafters, The;: Skyrider Diversity DD-1

Hier habe ich die gescannten originalen Service-Unterlagen für den Skyrider Diversity hinterlegt. Einem Gerätebesitzer, der rm.org mit schönem Bildmaterial seines Geräts unterstützt, kann ich die Originalunterlagen gern gegen Portoersatz überlassen.

In der Schweiz hat sich mindestens ein komplettes Gerät mit dem Console - Speaker im Besitz von Tele René in Luzern befunden, ein zweites Gerät ohne Unterbau war im Sommer 2019 ebenfalls noch vorhanden. Vielleicht kann die Spur dieser beiden Geräte nach dem Ableben von HB9AAI doch weiter verfolgt werden.

Lieber Gruss Martin

Martin Bösch, 27.Jan.20