Compact Cassette - CC - MC All

• Details
  • Special Tape or Cassette-Format
  • No Power needed
  • - - No sound reproduction output.
  • Plastics (no bakelite or catalin)
  • Model: Compact Cassette - CC - MC [All] - TDK Corporation; Tokyo
  • Miscellaneous shapes - described under notes.
  • This page is for all TDK labeled Compact Cassette Tapes. Please do not modify this page.

Load only pictures with all data in the picture legend!

Diese Seite ist für alle Marke TDK (Audio) Compact Cassetten - Kompakt Kassetten - System Philips.

Bitte nur Bilder hochladen, alle Informationen/Daten in die Bildlegende.

History (Extracts fromWikipedia):

The Compact Cassette or Musicassette (MC), also commonly called cassette tape, audio cassette, or simply tape or cassette, is a magnetic tape recording format for audio recording and playback. Compact cassettes come in two forms, either already containing content as a pre-recorded cassette, or as fully recordable "blank" cassette.

It was designed originally for dictation machines, but improvements in fidelity led the Compact Cassette to supplant the Stereo 8-track cartridge and reel-to-reel tape recording in most non-professional applications.

Its uses ranged from portable audio to home recording to data storage for early microcomputers.

Geschichte (Auszug aus Wikipedia):

"Die Kompaktkassette (Compact Cassette, CC), Musikkassette (MusiCassette, MC) oder Audiokassette (deutsch meist nur Kassette, engl. auch kurz cassette oder tape) ist ein Tonträger zur elektromagnetischen, analogen Aufzeichnung und Wiedergabe von Tonsignalen.

Sie enthält ein Tonband, das zur einfacheren Handhabung und zum Schutz in ein Kunststoffgehäuse eingeschlossen ist. Das Abspielen und Aufnehmen von Kassetten erfolgt mit einem Kassettenrekorder. In der Zeit von den frühen 1970er bis in die späten 1990er Jahre war die Kompaktkassette eines der meistgenutzten Audio-Medien neben der Schallplatte und später der Compact Disc.

Kassette und zugehöriger Rekorder wurden als System zur mobilen Musiknutzung von einem Entwicklerteam um den Ingenieur und Erfinder Lou Ottens beim niederländischen Unternehmen Philips konstruiert.

Die Entwicklungsarbeiten begannen 1960, im August 1963 wurden Kassette und Gerät als Pocket Recorder vorgestellt. Die Kassette konkurrierte zunächst mit anderen Tonbandkassetten-Typen verschiedener Mitbewerber und setzte sich durch, der kompakte und robuste Tonträger erfreute sich jahrzehntelang großer Beliebtheit..."

• Model page created by a member from A. See "Data change" for further contributors.

The model Compact Cassette - CC - MC is part of the collections of the following members.