Vintage Mickey Mouse Radio with extractable handle

Unknown - CUSTOM BUILT: Hong Kong (HK)

• 1980 ??
  • Broadcast Receiver - or past WW2 Tuner

• Semiconductors present.
  • Semiconductors
  • Broadcast only (MW).
  • Dry Batteries / 1 x 9 Volt
  • Permanent Magnet Dynamic (PDyn) Loudspeaker (moving coil) / Ø 6 cm = 2.4 inch
  • Plastics (no bakelite or catalin)
  • Model: Vintage Mickey Mouse Radio with extractable handle - Unknown - CUSTOM BUILT: Hong
  • Design Radio or Novelty / Gadget - fancy or unusual shape.
  • Bei der Senderabstimmung mittels des rechten Drehrades zeigt der Arm der Micky Maus die Frequenz an. An der linken Seite des Radios ist ein Mikrofon in einer Aufhängung. Dieses kann an der Seite mittels eines Steckers an das Radio angeschlossen werden. Mit einem Schiebeschalter kann von Radio auf RadioMIX umgeschaltet werden, eine frühe Karaoke-Version. Am Mikro ist die Möglichkeit zur Wahl der Lautstärke, Drehrad von MAX - MIN. An der Oberseite des Gehäuses ist ein ausziehbarer Tragegriff. Der linke Drehknopf ist für: OFF/ Volume.

• 0.480 kg / 1 lb 0.9 oz (1.057 lb)
  • Model page created by Werner Wussow. See "Data change" for further contributors.

The model Vintage Mickey Mouse Radio with extractable handle is part of the collections of the following members.