Closed

52056 Aachen, Germany (Nordrhein-Westfalen)

Address (Rheinisch-Westfaelische Technische Hochschule Aachen)
Sommerfeldstraße

Floor area unfortunately not known yet

Museum typ
Computer / Informatic

Opening times

Admission
Closed

Tel.:+49-241-80-23 907

Homepage The homepage we found in the web is invalid.

Our page for Computer-Museum der RWTH Aachen in Aachen, Germany, is not yet administrated by a Radiomuseum.org member. Please write to us about your experience with this museum, for corrections of our data or sending photos by using the Contact Form to the Museum Finder.

Location / Directions
N50.782226° E6.051106°N50°46.93356' E6°3.06636'N50°46'56.0136" E6°3'3.9816"

Nähe Bushaltestelle Forum

Description

Museum closed. See more at this article: href="http://www.computerhistory.org/core/articles/rescued_treasures.html

Forum contributions about this museum
Hits: 5213     Replies: 1
Telefunken Großrechner
26.Mar.12
  1

Im folgenden möchte ich ein paar Geräte zeigen, welche mal zu den Telefunken Großrechnern TR4 bzw. den Nachfolger TR440 gehörten. Es dürften die schönsten jeweils gebauten Großrechner gewesen sein.

Leider befinden sich die Geräte nicht mehr im besten Zustand. Die Geräte gehörten zu einem aufgelösten Computermuseum. Da die Lagerhalle geräumt werden muss, werden die meisten Geräte wohl bald verschrottet. Es folgt noch ein Link in welchen man die gesamte Sammlung sehen kann.

Das Magnetbandlaufwerk

Der Fernschreiber

Der (neuere) Drucker:

Wolfgang Scheida
26.Mar.12
  2

Hallo Herr Schmitz!

Sollte es sich um ein (ehemaliges) Museum handeln das wir noch nicht gelistet haben so bitte ich um Anlagedaten direkt an mich.

Dort wäre auch für Text und Bilder die beste Heimat.

LG Scheida

Hits: 5740     Replies: 1
Computermuseum Aachen
02.Jan.12
  1

Hallo,

Wie ich heute erfahren habe existiert das Computermuseum in Aachen nicht mehr. Da das Gebäude abgerissen wurde.

05.Oct.15
  2

Falls sich jemand für den verbleib der Geräte interssiert gibt es hier einen Bericht:

Robotrontechnik.de

Computer-Museum der RWTH Aachen
End of forum contributions about this museum

Radiomuseum.org presents here one of the many museum pages. We try to bring data for your direct information about all that is relevant. In the list (link above right) you find the complete listing of museums related to "Radio & Co." we have information of. Please help us to be complete and up to date by using the contact form above.

[dsp_museum_detail.cfm]